Nå dina användare effektivt med push-notiser

Den vanligaste metoden för att kommunicera med sina befintliga kunder har under det senaste årtiondet varit genom olika typer av e-postutskick och mailkampanjer.

Ett stort problem med denna kommunikationskanal har dock hela tiden varit att dels få mottagaren att öppna mailet och dels locka användaren att klicka sig vidare från mailet.

Med en app kan du lösa båda dessa problemen på en och samma gång – genom att använda pushnotiser.

Enligt Xtify, ett bolag under IBM-koncernen läser upp till 60% av mottagarna innehållet i en pushnotis och runt 40% av användarna klickar på pushnotiser. Detta kan jämföras med e-post som har en öppningsfrekvens på under 20% och en klick-frekvens på så lågt som 5%.

Vi på Aplexa har stor erfarenhet av att jobba med pushnotiser för såväl saker som händer i din app som en ren marknadsföringskanal.

Genom vårt content management system, Aquro CM, kan vi även göra det möjligt att dina användare blir notifierade helt automatiskt varje gång du publicerar en ny nyhet eller varför inte notifiera användare som är intresserade av en specifik typ av produkter varje gång en ny liknande produkt lanseras?

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig att nå dina kunder mer effektivt med hjälp av en app och pushnotiser? Kontakta oss!

Författare

Stefan Thelberg har lång erfarenhet av produktutveckling och design och är en av Aplexas grundare. Stefans karriär började redan på 90-talet då han drev en webbyrå som utvecklade ett eget CMS- och e-handelssystem. Stefan har arbetat med över 50 olika utvecklingsprojekt inom webb, mobilt och andra områden.